۱۳۹۹ آذر ۲۷, پنجشنبه

نکاتی درباره جراحی زیبایی بینی

مراقبت از پوست با استفاده از لوسیون بدن

 .
به طور خلاصه پیلینگ شامل دو نوع سطحی و عمیق است . در روش سطحی مواد مصرف شده در قسمت سطحی پوست ( اپیدرم ) نفوذ می کنند . در روش عمقی مواد به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کنند . با توجه به هدف و صلاحدید پزشک روش سطحی یا عمیق انتخاب می شود .

روش لايه‌برداري مکانيکي
متداول ترين لايه‌‌برداري مکانيکي، روش ميکرودرم ابريژن است. در اين متد به کمک دستگاهي، پودرهاي اکسيد‌آلومينيوم که نوعي کريستال سخت مي‌باشد، با فشار روي پوست پاشيده مي‌شود و سپس دوباره با يک فشار منفي به داخل مخزن ديگري در دستگاه برميگردد.
اين خراشيدن توسط کريستال‌هاو سپس مکش و ايجاد فشار منفي روي پوست تاثير بسيار خوبي را روي بهبود کيفيت پوست دارد و بيمار احساس رضايتي کامل به دنبال اتمام درمان خواهد داشت.

 
اثر و نفوذ‌ داروهاي پوست بعداز اين عمل، چندين برابر مي‌شود و بنابراين کمک خوبي براي درمان دارويي مانند  رفع لک‌هاي صورت مي‌باشد.

 
اعمال فشار منفي روي پوست صورت سبب آزادسازي موادي در پوست مي‌شود که ساخت کلاژن را تحريک مي‌کند، و در طولاني‌مدت باعث افزايش کلاژن‌سازي پوست و کاهش چين و چروک پوست مي‌شود.

روش لايه‌برداري با ليزر
اکنون ليزردرماني از درمان‌هاي متداول و رايج در مطب‌هاي متخصصان پوست و مو مي‌باشد و کاربردهاي زيادي در درمان بعضي از بيماري‌هاي پوستي مانند ضايعات عروقي (همانژيوم)، ماه‌گرفتگي‌، بهبود زخم‌هاي برجسته و کلوئيد،
رفع جوشگاه‌هاي ناشي از آکنه‌هاي نئوکولتيک، رفع بعضي از لک‌ها مانند کک‌ومک ، لنتيگو(لکه‌هاي قهوه اي رنگي که معمولاً درسنين مياني به بالا در مناطقي مانند صورت و پشت دست‌ها که بيشتر در معرض آفتاب هستند، ايجاد مي‌شود) و جوان‌سازي پوست دارد.

پيلينگ سطحي :

ملايم ترين نوع لايه برداري است که به صورت سرپايي و بدون نياز به بي حسي، با استفاده از فرآورده هاي حاوي يک اسيد رقيق روي انواع پوست ها قابل اجراست. اساساً اپيدرم يا روپوست را مورد عمل قرار مي دهد و در موارد چين و چروک هاي ظريف ناشي از آفتاب، کک و مک، لکه هاي بارداري و تغييرات رنگ پوست، اسکارهاي خفيف آکنه و ضايعات آفتابي خفيف به کار مي رود. پوسته ريزي اندکي به مدت 5-3 روز ايجاد مي شود و يک هفته بعد قابل تکرار است. بايد توجه داشت که آثار مثبت اين نوع پيلينگ چندان محسوس نبوده، قادر به حذف کامل چين و چروک يا لکه هاي پوستي نمي باشد. لذا براي کسب نتايج مطلوب و تکرار آن الزامي است.

پيلينگ متوسط :

اين نوع لايه برداري عميق تر و موثرتر از پيلينگ سطحي بوده و به درم  يا پاپيلر مي رسد و ترميم آن حدود 8-7 روز طول مي کشد و در صورت نياز باليني چند هفته بعد مي توان آن را تکرار کرد. از آنجايي که پيلينگ متوسط موجب سوختگي درجه 2 پوست مي گردد، عوارض آن از نوع قبلي بيشتر است و چند روز استراحت در منزل الزامي است.

احتمالاً بروز درد و تورم خصوصاً در مناطق اطراف چشم وجود دارد هدف از انجام پيلينگ متوسط از بين بردن چين و چروک هاي خفيف تا متوسط تغييرات پيگمانتاسيون و لکه هاي پوستي، ضايعات جدي و ساير آثار دراز مدت ناشي از تشعشات خورشيد است.}

در این مقاله اشاره ای به عمل بینی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر